گفتمان عدالت دولتهای پس از انقلاب در حوزه سلامت
دوره 19، شماره 74، زمستان 1395، صفحه 89-114
رضا صفری شالی
چکیده این مقاله به شیوه تحلیل گفتمان درصدد پاسخگویی به این سوال است که عدالت اجتماعی با نشانه مرکزی «سلامت» در گفتمان دولتهای پس از انقلاب چگونه بازنمایی شده است؟ یافتههای مقاله حاکی از آن است که «عدالت اجتماعی» در حوزه «درمان و سلامت» در دولتهای مختلف پس از انقلاب در قالب نشانههای متفاوتی بازنمایی شده، اما مسأله «سلامت» همچنان با مشکلات نظری و عملی زیادی روبهروست؛ بهطوریکه تمرکز اصلی بر مقوله درمان بوده و در این حوزه نیز قسمت عمده هزینههای تأمین سلامت بر دوش خانوارها تحمیل شده است.

